zondag, augustus 06, 2006

Vrij



De overkant is vanochtend vroeg met de auto vertrokken naar Zweden. Voor drie weken naar een groot huis bij directe familie. Ze zitten daar heerlijk in de natuur en het huis ligt aan een schitterend meer. Ik ben er ook een paar keer geweest. Gisteren moest Elle inpakken en heb ik met van alles geholpen: lekkere broodjes en beleg, snoep en drinken gehaald voor onderweg, was ophangen en vouwen, avondeten verzorgen en op de kinderen letten. Mees was gistermiddag teruggekomen van zijn week roeikamp in Friesland. Hij had het heerlijk gehad, maar was doodmoe vanwege de bonte avond op de laatste avond. Het was erg laat geworden. Hij heeft gisteren de hele middag geslapen en is gisteravond om acht uur naar bed gegaan. Hij gaat vandaag en morgen Elle helpen met kaartlezen. Hij heeft er zin in.

Ze gaan met zijn drietjes naar Zweden en ik blijf heerlijk thuis in Amsterdam. Even niet de druk van de kinderen en de zorg voor de overkant. Wel moet ik wat levende have verzorgen. Binnen- en buitenplanten, een aquarium met vissen, een terrarium met wandelende takken (wat heb je aan zulke beestjes?) en de poes Bob.

Ik ben heerlijk vrij en ik geniet er nu al van.

DJ

Straks naar de zondag-Albert Heijn in de Sarphatistraat en wat lekkers maken voor vanavond. Vanavond ook de tweede Zomergasten. Joris Luyendijk heeft vorige week al geschreven over Joep van Lieshout op zijn zomerblog voor de Volkskrant. Kun je hier lezen:

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/65708

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Is die AH elk weekend open? Hier (Utrecht) wisselt het per weekend waar er eentje open is. Ik moet zeggen dat ik dat wel apart vind van een supermarktketen, maar ook belastend voor het personeel.

06 augustus, 2006 20:39  
Blogger MobyDirk said...

Ja, die Albert Heijn is elke dag open. Doordeweeks tot 21.00 uur, zaterdag tot 20.00 uur en zondag ook. Ideaal. Amsterdam telt er denk ik een kleine 10, waarbij die achter de Dam de grootste en de eerste was. Soms is het op zondagmiddag het drukst van alle dagen.

Ik bedenk, koop en kook, pas op de dag zelf.

07 augustus, 2006 00:28  

Een reactie posten

<< Home