vrijdag, juli 28, 2006

Vossenholen op usenet












Ik ben nu twee dagen onderweg en heb het programma
van Blogger nu wel onder de knie. Leuk natuurlijk dat
ik dit schrijf in een online-applicatie en niet met een
programma op mijn computer. Als het maar werkt.

Maar ik heb me nog niet voorgesteld. Ik noem me
hier zelf DJ als in diedjee en mijn achternaam is
een makkelijk raadseltje. En wie meer wil weten
kan terecht op de bovenste link van de linkverwijzingen.

Ik ga een blog starten en weet nog niet waarover.
Ik ben van plan om ook een foto van mijzelf neer
te zetten, maar daar wacht ik nog even mee tot
een geschikt moment. Dat komt binnenkort.

Op het eerste gezicht ben ik niet zo'n blogger,
maar een echte usenetter. Ik zal daar in mijn blog
zeker aandacht aan besteden. En laat ik dat nu
al doen door te vertellen dat ik bezig ben om een
nieuwsgroep op te richten. Het gaat om de groep
nl.internet.usenet. Ik zit nu nog in een discussieperiode
op nl.newsgroups en als die binnenkort afloopt
wordt erover gestemd. Ik moet minstens 50 voorstanders
zien te winnen. Op onderstaande link kun je de laatste
versie van het voorstel en de reacties lezen via Google.

http://tinyurl.com/mx43g

Nl.internet.usenet is mijn eerste initiatief tot een echte
nieuwsgroep, maar ik had er al eerder iets mee. Zoals in
1996 toen ik een prank RFD stuurde naar nl.newsgroups.

nl.varkens

http://members.chello.nl/d.vos35/varken.htm

Ik dacht dat ik de eerste was met deze grap, maar
ik bleek de tweede. Vele anderen volgden nadien.

Tot slot. Er zijn zelfs drie illegale nieuwsgroepen
geweest die naar mijn oude alter-ego FoXoF
verwezen. Voor meer hierover:

Foxof is gek

http://members.chello.nl/d.vos35/foxgek.htm

Welnu. Weer een stukje gevuld en voor de eerste
keer de links uitgetest in een stukje. Ik had die links
mooier gezien, meer verborgen zoals in echte html.

O ja. En natuurlijk heb ik ooit een nl.actueel-groep

opgericht. Buiten iedereen om, maar met instemming
van de beheerders van nl-usenet, nl-admin.
Dat verhaal vertel ik eens rustig een andere keer.

DJ




2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja, het is weer verheffend, die discussie over jouw voorstel tot oprichten van een nieuwsgroep. Over het aantal tekens, bijvoorbeeld. Alsof we nog in het zeer prille Unix tijdperk leven, met schimmerig groen flikkerende beeldschemprjes die maar 80 tekens breed waren (ik kopieer dit straks wel even om de boel wat op te stoken :-) ).

nl.foxof.is.gek: volgens mij ken ik de Margriet uit het sreenshot. De zus van Pieter, toch? ;-)

En volgens mij ben ik definitief op usenet afgeknapt na de inspanning om ook een nieuwsgroep op te richten (wel gelukt overigens).

28 juli, 2006 23:42  
Blogger MobyDirk said...

Nou, de discussie is op zich goed
verlopen. Niet teveel strubbelingen. Ik heb als voorsteller ook goed de concensus in de gaten gehouden. Er komen zeker tegenstemmen. Vooral vanwege de naam van de groep. Velen willen het onder de newsgroups.* stoppen, maar ik had liever alleen nl.usenet gezien. Ik wil juist weg van die oude technocraten op nl.newsgroups! ;-)

Morgen hopelijk de laatste RFD-5 en dan vanaf volgende week zondag stemmen.

-

En Margriet is de zus van Pieter. Ik ben zelfs een paar keer bij Margriet thuis geweest. Hoe zal het met haar gaan? En met al die andere usenetters uit de pioniersjaren.

-

En jij zal dan wel betrokken geweest zijn bij nl.eeuwig.zonde?

DJ

Test 1 2

28 juli, 2006 23:54  

Een reactie posten

<< Home