zaterdag, juli 29, 2006

Zwartboek - De Trailer










Het is misschien al oud nieuws, maar afgelopen
week is de trailer van Zwartboek van Paul Verhoeven
online gekomen. Je kan hem hier bekijken:


http://tinyurl.com/s37pe

Ik vind hem teleurstellen door de hoeveelheid
en hoge snelheid van shots uit de film. Zonde.
Ik wil me in de bioscoop (Tuschinski 1) laten

verrassen en niet via internet op deze manier.

Maar ik ben nooit dol op trailers geweest. Dat
wil zeggen als ik de film nog ging zien. Trailers
van films die ik toch nooit zie of al heb gezien
vind ik wel aardig en soms curieus. Maar geen
trailer van een nieuwe James Bond film. Dan
doe ik mijn oren en ogen dicht.

-

Het is nog wennen en er in komen, zo'n blog.
Dat zal nog wel even duren.

En ik heb al meer dan 50 hits gehad, ook
al uit een aantal onverwachte buitenlanden.
Ik hoop er wel op, maar veel reacties zullen
er niet komen. Dat gebeurt op bijna geen
enkele blog. Ik reageer ook nooit. Misschien
verandert dat nu wel.

Morgen Zomergasten op de VPRO.
Ga ik naar kijken en voor zitten en
post ik snel daarna een stukje. Hier
en op nl.kunst.film. Net als vorig jaar.

DJ



Je kan stemmen op de beste film
allertijden:

http://www.debestefilm.nl/

Gelijk doorklikken voor de
tussenstand. Mijn nummer 1 staat
er tussen.


2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Films over de tweede wereldoorlog, leuk geprobeerd, maar het voelt allemaal zo onecht aan.

30 juli, 2006 11:07  
Blogger MobyDirk said...

Dat vind ik reuze meevallen. Sterker nog, in mijn tienerjaren in Den Haag, bestond mijn verbeelding over WO II vooral uit korrelige zwart-wit beelden. In 1975 kwam Paul Verhoeven in Den Haag voor een groot deel Soldaat van Oranje opnemen. Ik ben toen een keer wezen kijken in de Parkstraat waar een groep Duitse soldaten marcheerde. Aan sommige gebouwen hing een hakenkruisvlag. Ik vond het indrukwekkend en zeer evocatief. Door Soldaat van Oranje kon ik me voorstellen dat de werkelijkheid in de oorlog dezelfe was als ik die nu ervaarde en niet als een oude en vergeelde herinnering.

30 juli, 2006 12:29  

Een reactie posten

<< Home