zondag, september 03, 2006

Laatste Nieuws: nl.internet.usenet aangenomen

Vannacht is kort na twaalven de stemmerslijst van mijn op te richten groep nl.internet.usenet gepubliceerd. Het voorstel is met 62 voor en 8 tegen aangenomen. Net op het randje.

Maar ik ben achteraf doblij en had het aanvankelijk niet verwacht.
Ik heb heel lekker Palmbier koud staan.

Er zijn nog vijf bezwaardagen, daarna wordt de groep aangemaakt.

Later.

DJ

Update 2:10

Mijn zomertrack.

http://members.chello.nl/d.vos35/temp/track.mp3

Ik had problemen met mijn newsserver en hardware.
Net nu.
Maar op gelost.

Eerste reactie op nl.newsgroups gepost:

van: DJ
aan: Christa
nieuwsgoep: nl.newsgroups
subject: Stemuitslag


Hai Christa,

Ik mail zo laat omdat ik mijn replaai niet zie in mijn newsservers. Ik zag ook niet bij fb1.euro jouw berichten binnenkomen. Alleen op chello. Maar wat maakt het uit: met de hakken over de sloot gehaald, 54 stemmen per saldo.

Ik heb dus wat gepost en plak ik hieronder. Als je deze reactie morgenochtend nog niet ziet dan mag je hem posten. Ik kan het kennelijk niet...

"Stembureau-5" schreef

> unmoderated groep nl.internet.usenet aangenomen 62:8

> Er waren 62 VOOR stemmen en 8 TEGEN stemmen, uit een totaal van 70
> geldige stemmen. Er waren 4 ongeldige stemmen.

Wow!

Een nipte overwinning.

Maar het voelt alsof je het Kremlin in de jaren 70 overneemt.

;-)

Ik bedoel de concensus.

Tweeënzestig voorstemmers en veel minder tegenstemmen dan ik had gedacht. Ik schatte vooraf tussen de 10 a 20 % tegenstemmers

> Voor aanname van de groep moet het aantal VOOR stemmen minstens 2/3
> van het aantal VOOR en TEGEN stemmen samen zijn. Bovendien moeten er
> minstens 50 meer VOOR dan TEGEN stemmen zijn.

Dat is gehaald, op de streep, op het einde van de vakantie. Als ik nog langer had gewacht hadden er minder mensen gestemd.

> nl.internet.usenet stemmingsuitslag

Iedereen bedankt natuurlijk.

Het wordt steeds lastiger om 50 mensen te laten stemmen.
Maar in dit geval is het weer gelukt.

> Stemden voor

Morgen meer.

DirkJan

Christa alvast bedankt voor de snelle uitslag.


Stemresultaat nl.internet.usenet Gooogle

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Gefeliciteerd DJ (en Dolfy). Ik denk dat 'ie er komt, nog even duimen.

03 september, 2006 12:39  
Blogger MobyDirk said...

Het voelde wel als een overwinning, maar niet als een persoonlijke triomf. De groep is in breed overleg en met steun tot stand gekomen. Niet voor mijn plezier, maar voor het nut van alle usenetters.

Nu maar hopen dat de groep gaat lopen.

En er is nog taart, maar straks schenk ik nog een glaasje!

DJ

03 september, 2006 14:46  

Een reactie posten

<< Home