dinsdag, september 12, 2006

nl.internet.usenet aangemaakt


Afgelopen zondag werd -na een bezwaarperiode van vijf dagen- op nl.newsgroups de definitieve stemmerslijst voor nl.internet.usenet gepubliceerd. Er waren geen bezwaren. En nu -12 september 2006- kan de vlag uit!

Vannacht hebben de beheerders van de nl-hiërarchie -nl-admin- een zogenaamde control message gestuurd naar alle newsservers om de groep nl.internet.usenet door te geven. Een aantal newsservers doet dat al, maar de twee die ik kan voeren -fb1.euro.net en news.chello.nl- hebben dat nog niet gedaan. Dat kan nog even duren.

Wel geeft Google de groep al door en staan er al een paar berichten in. Je kunt ze
hier bekijken.

Het is nog afwachten totdat ik een posting in de groep kan plaatsten en ik word geacht om een welkomsbericht te schrijven. Als het zover is improviseer ik wat en plaats ik het hier.

O ja. En ik heb een foto van mijzelf op flickr geplaatst.
Wel zelf zoeken. ;-)

DJ

Update 21:50

De veel gebruikte newsserver fb1.euro.net geeft nu de groep door. Ik heb zojuist mijn welkomstposting geplaatst. Kijk hiervoor op Google nl.internet.usenet Welkom.


Hieronder het eerste bericht dat ik vanmiddag over de nieuwe groep kon vinden. Het komt van de mij onbekende groep oleane.news.

From: nob...@oleane.net (News Usenet)
Newsgroups: oleane.news
Subject: Groupes de News Usenet disponibles
Date: Tue, 12 Sep 2006 08:05:02 +0200 (CEST)

Cet article est généré automatiquement au plus une fois par jour afin
de publier les changements dans la liste des groupes de news disponibles
sur les serveurs de lecture d'OLEANE.

Les groupes suivants ont été récemment crées :

nl.internet.usenet Nieuwsgroep over heden, verleden en toekomst van usenet.

--

L'automate de service.